Witamy w serwisie Archiwum Prac Dyplomowych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.



Archiwum Prac Dyplomowych (APD) jest jednym z kilku serwisów internetowych współpracujących z Uniwersyteckim Systemem Obsługi Studiów. Aplikacja ta pełni role katalogu i repozytorium elektronicznych wersji prac powstających na uczelni. Wraz z każdą pracą przechowywane są powiązane z nią szczegółowe informacje takie jak: nazwiska autorów, kierujących pracami i recenzentów, recenzje oraz oceną z pracy.

Informacje podstawowe
  • Logowanie do systemu APD odbywa się za pośrednictwem Centralnego Systemu Uwierzytelniania.
  • Proces archiwizacji pracy możliwy jest dopiero po zarejestrowaniu pracy w dziekanacie.
  • Tytułu pracy dyplomowej nie można modyfikować w systemie APD.
  • Informacje o zarchiwizowanej pracy dyplomowej dostępne są w katalogu.
  • Dostęp do treści zarchiwizowanej pracy ma wyłącznie autor, opiekun i recenzenci.
  • Student składa pracę w dziekanacie, wydrukowaną z APD wraz z numerami kontrolnymi.


Zasadniczą funkcją Archiwum Prac Dyplomowych, obok udostępniania katalogu prac, jest przede wszystkim wspomaganie procedury ich składania i archiwizacji w systemie. Serwis APD pomaga skoordynować i ułatwia te działania, definiując składający się z kilku kroków proces, którego przejście jest konieczne do poprawnego zarchiwizowana pracy w systemie, co z kolei stanowi warunek przystąpienia jej autorów do egzaminu dyplomowego.

Procedura wprowadzania pracy do serwisu APD.
Procedura Archiwizacji Prac Dyplomowych jest realizowana zgodnie z zarządzeniem nr 15/2019 Rektora Uniwersytetu Rolniczego im. H. Kołłątaja w Krakowie z 10 kwietnia 2019 r. w sprawie procedur składania, sprawdzania i archiwizowania prac dyplomowych i doktorskich studentów i doktorantów Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Skrócona instrukcja:
  1. Wpisywanie danych pracy.
    Zadaniem Autora jest uzupełnienie danych pracy. Ma on wybrać język, w jakim napisano pracę, a następnie wpisać w tym języku tytuł, słowa kluczowe oraz streszczenie (w jęz. polskim i angielskim). Gdy wymienione dane zostaną wprowadzone, autor pracy przechodzi do kolejnego kroku.

  2. Dodawanie plików pracy.
    Z pracą powiązane są pliki pracy, czyli najczęściej - sama praca w formie elektronicznej. Po przejściu do tego etapu autor pracy wysyła plik zawierający jej treść, a następnie przekazuje prace do akceptacji przez opiekuna. Autor może także cofnąć prace do poprzedniego kroku i poprawić wprowadzone dane.
    Na stronie pracy należy kliknąć w odnośnik 'Dodaj pliki'. Spowoduje to przejście do strony zarządzania plikami pracy.

    Praca z dołączonym streszczeniem w języku polskim i angielskim, powinna stanowić jeden plik w formacie PDF o nazwie wg wzoru:

    Znak wydziału* (literka R) - znak pracy dyplomowej (D - doktorska, M - magisterka, L - licencjacka, I -inżynierska) - nr indeksu-nazwisko-imie (bez polskich znaków).

    Przykład: R-M-23567-kowalski-jan.pdf
    tzn. Wydział Rol.-Ekon. praca magisterska, nr indeksu pana Jana Kowalskiego.

    W nazwie nie należy używać polskich liter i spacji.

    *
       R - Wydział Rolniczo-Ekonomiczny,
       L - Wydział Leśny,
       H - Wydział Hodowli i Biologii Zwierząt,
       I - Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji,
       O - Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa,
       A - Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki,
       T - Wydział Technologii Żywności,
       W - UCMW UJ-UR – Weterynaria

    Dodanie plików uaktywni przycisk pozwalający na przejście do następnego kroku, który spowoduje zmianę statusu na 'akceptacja przez opiekuna'.
    Na tym etapie możliwy jest także powrót do początku właściwego procesu obsługi i poprawienie wprowadzonych w nim danych. Taki powrót nie spowoduje usunięcia już dodanych plików.


Ważne
Student po zatwierdzeniu pracy przez opiekuna pobiera plik z APD w celu jej wydrukowania. Aby pobrać pracę, należy wybrać opcje 'Zobacz pliki' i wykorzystać link 'Wersja do druku', który spowoduje uruchomienie mechanizmu kontroli pracy przesłanej do APD.

Pełna instrukcja dla Studentów, znajduje sie w zakładce 'INSTRUKCJE' (menu z lewej strony serwisu APD).


SPRAWDZANIE ANTYPLAGIATOWE
Z dniem 1 października 2018 r., w związku z wejściem w życie Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, wdrożony zostaje JSA - Jednolity System Antyplagiatowy - narzędzie służące do weryfikacji oryginalności treści prac dyplomowych.

Przestaje obowiązowywać sprawdzanie prac w systemie OSA

W związku z tym Opiekun pracy, na 3 etapie - akceptacja danych, jest zobowiązany do sprawdzenia pracy w JSA, zanim przejdzie do etapu 4 - Wystawianie recenzji.

  • Zarządzenie Rektora 15/2019 - [więcej]
  • instrukcjaURK - Wysyłanie prac do sprawdzenia w JSA z APD - [pobierz]
  • podręcznik do sprawdzania oryginalności pracy - [więcej]
  • Zarządzenie Rektora 33/2019 - [więcej]